AVLYST KULE PÅ GRUNN AV FLOM

Hei meitefrelste
Vi måtte avlyse dagens planlagte kule i meite p.g.a alt for mye vann.Det sto vann langt over jordene her og vi hadde ikke sjans til å komme ned til vannet.

Junior ble veldig skuffet men ville fiske i mye vann så det eneste jeg kunne gjøre var å plassere ham på ei bru for å fiske etter småfisk der.Det ble en del småmort og en bonusfisk som hold på å bløtlegge far,det er jævlig vanskelig og håve vederbuk fra ei lita bru med mye krattskog på begge sider,men det går,i alle fall i dag gikk det bra.

Tenker vi hadde ca. 4 kilo fisk oppe på brua i dag.Det føltes faktisk litt ut som i mine guttedager da vi fisket hele tiden her.Det var i alle fall lett bæring i dag,en liten stol .ei forbøtte med litt bra for og en boks med mark og en med maggot var alt vi hadde på brua i dag.Humøret til junior steg en par hakk og var fornøyd etter fiske i ca 3 timer.

Minner meg om gammledager dette:

Denne ga far en stor utfordring i krattskogen,men det gikk bra:

En fornøyd gutt etter fiske på ei bru i dag,ser litt morsk ut men tror det bare er en gimmik:

Vi kommer snart tilbake med flere fiskerapporter.

Med vennlig hilsen
Team Bucco 2009.

MEITEPREMIERE 2009

Hei på dere alle sammen,lenge siden sist.
Nå har vi endelig fått gjort unna meitepremieren,den ble gjort i en alt for stor Glomma.
Mye vann og hard strøm(måtte over 60 gram for å holde bunnen).Så det ble en meget dårlig start på sesongen.Vi fisket i ca 3 timer uten et napp.Mr.Grenberg kom ned til oss da vi hadde pakket og sa at hans sønn satt i Sildvannet med take-a-part.Vi pakket i bilen og dro for å se på hvordan det gikk med ham.

Da vi kom ned til ham hadde også han et trøgt fiske med bare en mort i nettet.Men dette tok seg etter hvert betraktlig opp da han begynte å koppe løst for på 11,5 meter.Etter en stund var det fisk på vert forsøk og faktisk noe som kunne minne om "bagging" av småmort.Morro og han fikk nyttig trening på take-a-parten.

En treig sesongstart for oss i alle fall men det skal fiskes en del til uka så nye sjanser venter.
Det er godt sesongen er i gang og humøret stiger for fullt da det blir åpent vann.

Her ser dere far og sønn Grenberg som pakker opp i Sildvannet,som dere ser så er det også her mye vann:

Dette var det eneste jeg og min sønn så på 3 timer i dag,men fint vær i alle fall:

Vi kommer kraftig tilbake,bare vent

Hilsen Team Bucco 2009

GJESÅSSJØEN 10/4-2009

Så er vi kommet til langfredagen og Per Martin hadde lyst på en tur til på Gjesåssjøen.
Så her var det bare å pakke bilen og komme seg av sted.Fin vær i dag i motsettning til på onsdag.Da hadde vi sprutregn og jeg var redd da at resten av påsken kunne bli med dystert vær.

På plass på sjøen litt over 11, i dag fisket Per Martin med tafspilk og jeg med en Kaipirk med trekrok størrelse 40 mm. Denne var meget god synes jeg.Har ikke prøvd den med trekrok før,bare som tafspilk.Så denne kan fort bli en jeg bruker mye igjen.

Hadde også i dag med oss 2x Grenberg,fisket var vell ikke helt på topp men en del gode hull var det.
Junior ville ha litt matfisk og det ble også ordnet.
Så tror vi alle er fornøyd med en fin dag på isen.Isene i distriktet begynner å bli litt skumle på enkelte steder så til alle som skal ut.TA DET PENT.

Her er "sjefen" med dagens fangst - matfiskene:

Her er bildet av de fiskene som kommer til å havne i panna,tror det blir bra:

Ha fortsatt en god påske

NY DAG OG NY SJØ Å PRØVE

Så var vi klare for en dag på isen igjen etter en "day off" i går.Valget falt i dag på Gjesåssjøen i Åsnes.
Hadde fått et tips fra gutter som var der i går at det var fisk å få og at noen var av hyggelig størrelse.

Junior var i alle fall tent og her har han ikke fisket mer hen en gang før.
Etter en kjøretur på 25 min. var vi fremme ved parkeringen og gikk ned med raske bein...he,he,he ikke jeg da men,men.

Jeg valgte å ikke fiske aktivt mer hen en time,da jeg måtte hjelpe junior en del med borringen.Det er mye is enda.
Junior fisket i alle fall på og tok noen fisk på mormyska + en fin abbor på en 250 gram tipper jeg.
Det var også andre storfiskere på sjøen i dag blandt annet 2 x Grenberg og selveste Mr.Kalfoss,morro med litt folk.

Her er junior med sin størrste for dagen:

Dette er hans fangst i dag,han fisket kun mormyska i dag.

En fin dag på isen med knallvær og litt fiskeprat rakk vi med også.Det er altid hyggelig.
Nå har jeg hørt det er spådd regn,håper metrologene har tatt helt feil.

GOD PÅSKE TIL ALLE SAMMEN FRA  MINIBUCCO OG BUCCO.

LØRDAGSFISKE OG MYE FISK

hei alle sammen,
da var vi kommet til lørdag og det betyr fiske for junior og meg.
Egentlig klar for konkuranse på Røgden i dag men junior valgte bort dette under frokost.
For en strålende dag det ble etter at tåka hadde lettet,en ren nytelse og være ute.

jeg lar bildene tale så får dere ha en god påske alle sammen og husk pølser og engangsgrill.Og med litt bitevillig fisk er påsken reddet for alle sammen.Rapporter kommer fra hver tur i påsken så ta en titt hvis dere har lyst.

Sjefen i action i dag.

Det var ikke bare microfisk i dag og denne var fin syntes junior

Tror vekta er over 5 kilo,det var mange fisk

Håper det fine været holder seg,ha en fredlig påske

SOMMERTID OG TID FOR KVELDSFISKE

Hei på dere,

Nå er det supervær ute,har vært på isen i går og i dag.Det er helt supert føre og varmt i sola.Helt topp for en vinterlei kar som lengter etter åpent vann og meiting.
Junior kom hjem fra skolen 13.45 og vi fikk kastet i oss litt middag.Klokka 15.15 var vi klare der ute på isen.Det er en ren nytelse å være ute nå om kvelden.

Vi var ute på samme sted i går også og det ble bra med fisk men mye smått.ca.4,5-5 kilo på 3 timer i går.
I dag fisket vi fra 15.15 til 17.45 og junior synes det var helt topp i dag også.Mye fisk under isen nå.

Her er sjefen med fisk som blir tatt.(abbor og mort på lokkemeite)

Til slutt ble det ca. 3,5-4 kilo med små,små fisk men junior får bra trening med lokkemeiten og synes det er gøy da fisken er på humør.

Til helgen blir det fiske fra morgen til kveld og vi ønsker oss samme vær som nå om dagen.