VM KVAL NR 2 I NORGE-NITELVA ÅROS BRU.

Så var det dags for å fiske opp seg noen plasser fra sist helg.Nitelva ved Åros bru like ved Hellerudsletta var stedet det skulle fiskes om viktig fisk og poeng.Et sted jeg har fisket på ganske mye og følte meg bra forberedt.

P.g.a sykdom og jobb så kom det bare 14 mann,litt synd men dette er noe en ikke får gjort noe med.

Fisket: Satte opp en del alternativer i dag,til brasme og vederbuk(id) satte jeg opp 2 feederstenger + en 7 meter toppknytt + en 5 meter toppknytt + 2 stk. lauve(löje) stenger de var på 2,5 og 3 meter.  Foret for feederstengene var som følger: 2 kilo top mix v.i.p carp såldet gjennom et forsoll tørt + 1 kilo 3000 club etang fra sensas.Tanken bak club etangen var å få en litt mørkere tone på foret pluss at jeg ville at  blandingen skulle blåse ut av feederen ganske raskt på bunnen.

Til mort og småvederbuk brukte jeg 1,5 kilo mondial special gardon + litt koriander + 800 gram sensas 3000 friture.3000 friture får foret virkelig aktivt og blandinger skyer fra mellomdyp.

Til lauvefisket brukte jeg ren 3000 friture black men denne fikk jeg aldri prøvd fordi lauvene sto for langt ut i elva og dem kom aldri inn på kortdistanse.

Startet opp på 7 meteren og hadde bra med mort av bra størrelse med en gang og etter 2 timers fiske hadde jeg kontroll over seksjonen jeg satt på.Etter 2,5 time fikk min sidemann brasme på bolognes mitt ute i elva,så skiftet raskt over til feeder for å prøve der ute,etter 2 store mort der ute kroket jeg noe bedre,det var en vederbuk på 1,5-1,7 kilo. Denne kom til håvkanten og så røyk krokholdet.En viktig fisk gikk tapt.SURT SOM FA.....
Etter dette fikk jeg bare mort ute på feederen så jeg gikk tilbake til 7 meteren for å fiske mye raskere.Prøvde også 5 meteren men der sto det ingen fisk.Så jeg trådde på med 7 meteren konkuransen ut.Dette ble til 6470 gram på 4 timer.HVA HOLDER DETTE TIL PÅ SEKSJONEN???.

Det ble en 3 plass på seksjonen og en bedre opplevelse hen sist helg.Vi har startet klatringen.



RESULTATENE BLE SLIK:

 seksjon A   
    peg.
nr.1Ivar BorthenTrysil9970 gr4
nr.2KrystofferRaufj9350 gr6
nr.3Geir TennåsenRaufj6470 gr7
nr.4Thomas ØdegårdGjøvik6030 gr3
nr.5Odd Henning HansenGjøvik5350 gr5
nr.6Alexsander DokkGjøvik4700 gr1
nr.7Kennet OttosenGjøvik150 gr2
     
 seksjon B   
     
nr.1Steinar KalfossRaufj7520 gr14
nr.2Dag Even NygårdseterRaufj6310 gr11
nr.3L Racf KrugerGjøvik4900 gr16
nr.4Philip RobertsMaver cc4300 gr15
nr.5Raino NabbenRaufj3430 gr13
nr.6Tommy StrengelsrudRaufj1400 gr10
nr.7Kjell J NerhagenTrysil1230 gr12


Mvh Bucco





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0