NY DAG OG NYE SJANSER

Lørdag 16.mai har vi kommet til og glomma + andre elver begynner å se litt bedre ut etter årets vårskvulp.Jeg og min sønn valgte å ta en tur til Færder camping ved Flisa i dag for å fiske litt større fisk.Planen var i alle fall dette i utgangspunktet men det er ikke altid det stemmer med slik vi som tror vi kan dette gamet tenker.

Jeg var også forberedt på dette,har noen turer som ikke har blitt slik jeg hadde tenkt så etter årenes løp har du med mye rart på disse fiskepassene.

Hadde med som følger: 1 stk. feederstang til å fiske mitt i elva,1 stk. 7 meter,1 stk. 5 meter og så til de smekkre 2,5 og 3 meter stengene for lauvefiske.Disse fungerte glimrende og virkelig fart over småfisken som lauve og gullbust.

Som for på de korte stengene kjørte jeg 50/50 av mondial special gardons og sensas 3000 friture.På feeder og 7 meter prøvde jeg top mix v.i.p. bremes og en blanding som heter match carp fra top mix.Dette skal etter de som kjenner blandingen være et for som skyer  ganske fort. For å si det sånn så kan ikke disse ha prøvd denne blandingen for maken til bindene blanding skal mann lete lenge etter.Måtte sålde dette 2 ganger før jeg kunne bruke dette til noe som helst.Det dro jo litt fisk etter vært men er ikke et for som jeg forventet etter meget bra omtaler.Da er faktisk v.i.p carp blandingen mye bedre og mindre bindene.

Det er greit å få prøvd litt selv og vi hadde en helt grei tur med ganske bra vær.Slik ble fisket:

Bra med fisk på de korte stengene,mengder med lauve og gullbust.Litt til og fra de første 3 kvarterende men ellers 7-9 fisk per min. når mann satset for fullt.På feeder og 7 meteren vart det noen få vederbuk og store mengder gullbust og mort.ellers ble vi plaget veldig av gjedde på feederplassen.Etter dagens økt så hadde vi kroket og landet en + kjørt 3 andre gjedder.Alle disse ute på feederplassen.

Dagens tur med stort og smått ble veid inn til 7020 gram.
3 fine vederbuk og resten med småfisk.Nå må jeg finne dressbuksa til i morgen.


Til alle kjente, ha en fin nasjonaldag og ikke spis for mye pølser og is.Nye rapporter følger snart.


En av fiskene fra Færder i dag:




Mvh
Team Bucco 2009.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0