FØRSTE VM KVAL/GP STEVNE I NORGE 2009

Så var det søndag og tid for første vm kval konkuransen.Rakkestad i Østfold sto på programmet.Det møtte opp 18 håpefulle noe som var litt i underkant på det som jeg hadde håpet på.

Det ble delt opp i 3 seksjoner med 6 mann på hver seksjon.Ingen unskyldning....he,he... men trakk på en plass jeg ikke ville sitte.Har grusomme minner fra 3 år tilbake med 780 gram på 4 timer,det var på peg nummer 5.
I dag trakk jeg peg nummer 4.Vet det er noe med meg og Østfold som ikke fungerer fiskemessig eller med trekking......just kidding.

Trasket bort til peg 4 og satte opp som følger: 2 stk. feederstenger til å fiske brasme tett opp mot andre siden av elva(0,18 hovedsene og 0,14 til 0,12 fortom) + en sjumeter for fiske ved bunnen litt ute i elva og en firemeter for og skrape opp noe mort-flire eller sørv.

La ut 10 små baller på feederplassen (med litt lite sprettert trening blir dette en stor utfordring men får da 6 baller dit dem skal være) + 5 baller på 7 meterplassen mens jeg bare småforer litt på den korte stanga.

Startskuddet går og den første brasme ligger i håven etter 5-10 min.,bra start men kan dette fortsette.Det var litt senenapp og aktivitet den første halvtimen uten at det skjedde alt for mye.Så etter ca. en time ble andre brasmen landet.Etter dette ble jeg kunn plaget med mortenapp ute på feederen.

Prøvde både med 7 og 4 meteren litt også med resultat: 0 fisk og 0 napp på 7 meteren.
                                                                                                         4 microlauver på 4 meteren .


Kjørte på med feederen resten av tiden noe som ga kunn mort og endte opp med en vekt på 2 kilo prikk som ikke holder til noen ting,en sørgelig start på sesongen.Har evaluert hva jeg selv gjorde galt i går kveld og i dag tidlig og tror jeg brukte for mye mat/for på starten av + presisjonen med grunnforingen må opp på et vanlig nivå igjen.Jeg kan jo ikke bare skylde på trekkningen og plassen for det er sikkert mange ting jeg kan og skal gjøre bedre.


Neste sjanse kommer nå på søndag,da er det Nitelva ved Hellerudsletta som skal vinnes og vi går på med et åpent sinn og er godt forberedt.


Her følger resultatene fra Rakkestad-vm kval nr.1:

 Seksjon 1    
PlassNavnKlubbKlassePegVekt
1Kjell Joar NerhagenTrysil SFKSenior312 410
2Jørgen KalfossSFK RaufjøringenJunior24 860
3Niklas StrengelsrudSFK RaufjøringenSenior64 020
4Dag Even NygårdseterSFK RaufjøringenSenior53 020
5Geir TenåsenSFK RaufjøringenSenior42 000
6Rolf Magnus GrenbergÅsnes JFFJunior11 650
      
 Seksjon 2    
PlassNavnKlubb PegVekt
1Kenneth OttosenGjøvik & Toten SFKStart1114 710
2Steinar KalfossSFK RaufjøringenSenior94 440
3Odd Henning HansenGjøvik & Toten SFKSenior123 070
4Raino NabbenSFK RaufjøringenJunior71 350
5Rune GrenbergÅsnes JFFSenior8430
6Tom Rune FjeldbergSFK RaufjøringenStart10Ikke veid
      
 Seksjon 3    
PlassNavnKlubb PegVekt
1Arild HolstadSFK RaufjøringenSenior1712 540
2Tommy StrengelsrudSFK RaufjøringenStart182 680
3Thomas ØdegårdGjøvik & Toten SFKSenior152 270
4Finn Erik LerdalenSFK RaufjøringenSenior161 950
5Ivar BorthenTrysil SFKSenior141 420
6Krzysztof FrankiewiczSFK RaufjøringenSenior131 250




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0